
“Got Milk” е една от най-известните американски рекламни кампании и е измислена за да насърчава и поощрява покупките на мляко. Създадена през 1993г. от „Goodby Silverstein & Partners”, кампанията е призната със заслугата си за връщането на живота в млекопродажбите на национално ниво, след 20 годишен спад.
Кампанията е позната с разпространените си принт реклами наречени още „hall of fame moustache” (алея на славата за млечни мустаци), в които се снимат най-актуалните и едни от най-известните за дадения момент музикални, филмови, спортни и др. звезди.
Ето и някои от тях:

„Nine essential nutrients for my one essential body” – Тук се подчертава известният за всички факт - богато на съставки и хранителен продукт – Млякото. → към аудиторията, която иска да изглежда добре, като рекламното лице, което пие мляко.
Приложен и методът на въздействие, чрез авторитетно мнение. Всички спортисти, който са показани на рекламите дават своите експертни мнения за поддържане на тяло с мляко и те отново са подкрепени от факти.
В ТВ спотовете е заложено на анимации и фантастични клипове, за по-лесно достигане до по-младата аудитория.
„Искаш да изглеждаш супер? Някои проучвания показват, че тийнейджърите, които избират млякото пред захарните напитки имат по-слаби тела и протеинът, който се съдържа в млякото им помага за играждането на мускули. Постоянната активност, правилното хранене и пиенето по 3 пъти на ден на обезмаслено мляко ще ти помогне да изглеждаш най-добре.” – постер на Фантастичната четворка. Насочен към по-младата аудитория, деца и тийнейджъри, използвано е въздействието на героите на актуални детски филми.

- Супермен
Спонсорирана, посредством огромен бюджет от министерството на здравеопазването на Америка, целта на кампанията е да се достигне до възможно най-голяма аудитория.
В печатната реклама е заложена на фактологическа стратегия за достигане до съзнанието на възрастната таргет група. Целта е да се насади вина в аудиторията - ако не пият мляко, не са достатъчно отговорни и не живеят здравословно.


Въздействие, чрез страх. Още веднъж, чрез факти:
- „Защотото, не е красиво половината от жените над 50 годишна възраст да страдат от остеопорозни фрактури” – Под снимка с натрошени тазове.

- “Did you know that men over 50 suffer from osteoporosis more than prostate cancer?” – “Знаете ли, че мъжете след 50 годишна възраст страдат повече от остеопороза, отколкото от рак на простатата?”
На билбордите са използвани постерите с млечните мустаци, който са не само със звезди, но и с анимационни герой, което ги прави външна реклама, която се старае да достигне до всички аудитории.
Интересното при тази реклама е, че тя е със социален характер и не рекламира определена марка. В случая рекламирания обект е конкретната стока, като се набляга на нейните характеристики и на ползата от консумацията й.
Националната млечна кампания – „Got Milk?”, е една от най-всепризнатите и уважавани рекламни кампании, която е спечелила своето място в историята на рекламната дейност. Посланието „Имате ли мляко?” е познато на всеки, който живее на в САЩ. Още с излизането му на бял свят, това забавно и неустоимо послание, е подпомогнало за покачването на вярата в хранителните аспекти на млякото и дава тласък на продажбите и консумацията му, повече отколкото когато и да било.
Няма коментари:
Публикуване на коментар