вторник, 16 юни 2009 г.

Got Milk?



“Got Milk” е една от най-известните американски рекламни кампании и е измислена за да насърчава и поощрява покупките на мляко. Създадена през 1993г. от „Goodby Silverstein & Partners”, кампанията е призната със заслугата си за връщането на живота в млекопродажбите на национално ниво, след 20 годишен спад.


Кампанията е позната с разпространените си принт реклами наречени още „hall of fame moustache” (алея на славата за млечни мустаци), в които се снимат най-актуалните и едни от най-известните за дадения момент музикални, филмови, спортни и др. звезди.
Ето и някои от тях:



                



            

          



             
„Nine essential nutrients for my one essential body” – Тук се подчертава известният за всички факт - богато на съставки и хранителен продукт – Млякото. → към аудиторията, която иска да изглежда добре, като рекламното лице, което пие мляко.


             
Приложен и методът на въздействие, чрез авторитетно мнение. Всички спортисти, който са показани на рекламите дават своите експертни мнения за поддържане на тяло с мляко и те отново са подкрепени от факти.



В ТВ спотовете е заложено на анимации и фантастични клипове, за по-лесно достигане до по-младата аудитория.


„Искаш да изглеждаш супер? Някои проучвания показват, че тийнейджърите, които избират млякото пред захарните напитки имат по-слаби тела и протеинът, който се съдържа в млякото им помага за играждането на мускули. Постоянната активност, правилното хранене и пиенето по 3 пъти на ден на обезмаслено мляко ще ти помогне да изглеждаш най-добре.” – постер на Фантастичната четворка. Насочен към по-младата аудитория, деца и тийнейджъри, използвано е въздействието на героите на актуални детски филми.
„That’s how milk makes you fell. The calcium helps bones grow strong, so even if you’re not from Krypton, you can have bones of steel” – Млякото те кара да се чувстваш по този начин. Калцият кара костите ти да растат здрави, така че дори и да не си от Криптон, можеш да имаш желязни кости”.

- Супермен

Спонсорирана, посредством огромен бюджет от министерството на здравеопазването на Америка, целта на кампанията е да се достигне до възможно най-голяма аудитория.

В печатната реклама е заложена на фактологическа стратегия за достигане до съзнанието на възрастната таргет група. Целта е да се насади вина в аудиторията - ако не пият мляко, не са достатъчно отговорни и не живеят здравословно.




Въздействие, чрез страх. Още веднъж, чрез факти:

- „Защотото, не е красиво половината от жените над 50 годишна възраст да страдат от остеопорозни фрактури” – Под снимка с натрошени тазове.




- “Did you know that men over 50 suffer from osteoporosis more than prostate cancer?” – “Знаете ли, че мъжете след 50 годишна възраст страдат повече от остеопороза, отколкото от рак на простатата?”

На билбордите са използвани постерите с млечните мустаци, който са не само със звезди, но и с анимационни герой, което ги прави външна реклама, която се старае да достигне до всички аудитории.

Интересното при тази реклама е, че тя е със социален характер и не рекламира определена марка. В случая рекламирания обект е конкретната стока, като се набляга на нейните характеристики и на ползата от консумацията й.
 Националната млечна кампания – „Got Milk?”, е една от най-всепризнатите и уважавани рекламни кампании, която е спечелила своето място в историята на рекламната дейност. Посланието „Имате ли мляко?” е познато на всеки, който живее на в САЩ. Още с излизането му на бял свят, това забавно и неустоимо послание, е подпомогнало за покачването на вярата в хранителните аспекти на млякото и дава тласък на продажбите и консумацията му, повече отколкото когато и да било.

Няма коментари:

Публикуване на коментар